MENY
Din däck- och fälgspecialist Tryggt och säkert Proffs sedan 1992

Senast uppdaterad 2022-11-15

Tyred i Oskarshamn AB, org nr 556795-6403 är personuppgiftsansvariga för att skydda dina personuppgifter när du använder företagets webbplats, mobila webbplats eller kontaktar företaget via kundtjänst. Vi respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Vi kommer att vara öppna med vilken information vi samlar in och varför, och vi kommer skydda den på ett så säkert sätt som möjligt. Genom att använda vår hemsida samtycker du till våra villkor, denna policy, samt också till vår användning av cookies enligt villkoren i denna policy. I företagets integritetspolicy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina uppgifter samt hur du kan kontakta oss.


Allmänt, säkerhet och priser   

Välkommen som kund hos oss på Tyred.se. Vi hoppas att du skall bli nöjd med din köpupplevelse.   

Vi på Tyred vill härmed informera om att när Du som konsument handlar via internet, gäller Konsumentköplagen (1990:932), lagen om distans- och hemförsäljningsavtal (2005:59), Dataskyddsförordningen (GDPR) samt lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (2002:562).

Alla varor förblir Tyred.se egendom till dess att full betalning erlagts.

Din säkerhet är viktig för oss och därför använder vi oss av SSL-certifikat som skyddar all känslig och privat dataöverföring via webbplatser och onlinesystem. Vi garanterar däremot inte att internetportalen alltid fungerar helt felfritt utan tillfälligt avbrott.

Våra priser i webshopen är alltid inklusive moms. Priserna kan variera från dag till dag då de följs av en daglig eurokurs eftersom att vi har leverantörer både inom och utanför Sverige. 

Om du köper en vara och fått bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris även om det är fel men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och att du handlat i så kallad "ond tro". En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt. Om du och butiken inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN för att få tvisten prövad.

Beställning

Beställning av våra produkter sker via www.tyred.se. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och måste därför ha målsmans godkännande. Tyred förbehåller sig rätten att vid eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet korrigera detta i efterhand. All bildinformation måste ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Tyred att korrigera detta i efterhand. 

Det lagersaldo som vi visar på hemsidan kan både vara externt lager eller lokalt lager hos oss i Oskarshamn. Vi kan alltså inte garantera att produkterna som ni hittar på vår hemsida finns att tillgå i Oskarshamn. I däckbranschen är det vanligt med så kallat dropship, det fungerar så man skickar produkter direkt från grossist eller leverantör till dig som kund. Vid beställning på flera hemsidor och likadana produkter så kan det vara samma lager som vi visar. Detta medför en risk att lager tar slut. Vi kan ej kompensera en sådan händelse då det är utanför vår kontroll.

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice på 0491-82050 eller via mail: [email protected].

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet direkt att polisanmälas.

Betalningsalternativ

Tyred.se erbjuder säker betalning till via betalningslevernatören Avarda. Avarda erbjuder er möjligheten att betala via faktura, delbetalning, konto, eller via Visa/Mastercard-kort.

Handla nu - betala efter leverans!

Betala med faktura

  • Ingen Fakturaavgift
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Faktura med 30 dagars räntefri kredit
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Fakturan skickas per e-post 
  • Fakturan kan även delbetalas
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. montering, balansering och specialanpassade varor. Kompletta hjul går även under specialanpassade varor.

Vid köptillfället görs en sedvanlig kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Kreditgivare är Avarda AB. Om ansökan inte skulle bli godkänd kan du enkelt välja ett annat betalningsalternativ. Om betalningen inte är bokförd hos oss på förfallodagen tillkommer lagstadgad påminnelseavgift, f.n. 60 kr. du kan välja att betala hela faktturabeloppet på en gång eller dela upp betalningen i  mindre delar, då läggs ditt köp över på ett Tyred Konto. 

Det lägsta beloppet att delbetala står angivet på fakturan. När du byter till Tyred Konto är årsräntan 19,90%. För fullständiga villkor, se Avardas kreditvillkor nedan. 

Räntefri delbetalning

  • Räntefri delbetalning 6 eller 12 månader
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Kontoutdraget skickas till dig i mitten av månaden

Delbetalning gäller när Kreddittagaren har valt att betala räntefritt. När den räntefria perioden är slut påförs ränta på eventuellt kvarvarande skuld enligt villkoren för konto. För fullständiga villkor, se Avardas kreditvillkor nedan.

Betala med konto

  • Betala i din egen takt
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala i slutet av nästkommande månad
  • Årsränta 19,90%, effektiv årsränta 30,79%
  • Du väljer själv hur mycket du vill betala varje månad, dock minst 70 kr/månad

Konto är en kredit som löper på obestämd tid och innebär att Kredittagaren får kreditutrymme att betala med vid köp hos Tyred.se. Kontokrediten har en maximal kreditgräns om 60 000 kr och en delbetalningstid upp till trettiosex (36) månader. Antalet månader kan väljas av Kredittagaren i samband med ansökan. Avarda förbehåller sig rätten att göra en ny kreditprövning för varje nytt köp som Kredittagaren genomför hos Tyred.se. För fullständiga villkor,  se Avardas kreditvillkor nedan.

Handla nu och betala med kort direkt!

  • Säker kortbetalning med din CVC kod på baksidan
  • Allt klart direkt
  • Varorna levereras, snabbast möjligt

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Avarda behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Avardas integritetsspolicy för en närmare beskrivning av Avardas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Avarda Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Avardas integritetspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

Länk till Avardas kreditvillkor.

Frakt och leverans

Vid beställning så tillämpas vanligtvis en subventionerad fraktkostnad på 95 kr/st av fälg, däck eller komplett hjul vid frakt till privatperson. I vissa fall där däck eller fälg skickas direkt från huvudlager blir fraktkostnaden baserad på 4st däck eller fälgar och blir då 380kr även att det är 1-3st produkter. Väljer man frakt till företag så är fraktkostnaden 95kr/st men blir även där baserat på 4st om det skickas direkt från huvudlager. Frakt till företag sker endast utan avisering och därför måste företaget vara bemannat vardagar mellan kl. 7-17. Vid andra öppettider eller lunchstängning ska det meddelas oss vid din order.

Om du köper kompletta hjul av oss så skickas dom oftast på pall för att säkerställa att godset når er utan skador. Frakten är betydligt dyrare och mer skrymmande.  Det är väldigt viktigt att dessa hämtas eller levereras inom tre dagar från aviseringstillfället oavsett vad speditörerna meddelar om hur länge pallen finns på terminalen. Speditörerna tar ut lagerhyra från dag 4 som debiteras er som kund om detta sker.

Om du som kund behöver göra ändringar i din redan bokade leverans så kommer dessa kostnader att faktureras dig som självkostnadspris enligt de priser speditören debiterar oss för din ändring. Du får då först en förfrågan för att godkänna kostnaden som senare tillkommer din faktura.

Bor du på en ö så som t.ex. Gotland så tillkommer det en extra fraktkostnad på 125kr/kolli som debiteras dig i efterhand. Priset beror på vikten av godset.

Speditören tilläggsdebiterar oss för felaktigheter så som leveranshinder, felaktiga uppgifter eller om man valt frakt till företag men leveransen sker till en privat adress. Den debiteringen läggs på din order i efterhand, om så skett.

I dagsläget så kan vi endast skicka varor inom Sverige, men det kan många gånger levereras direkt från utlandet hem till dig.

Normal leveranstid är 3-6 arbetsdagar, om inget annat anges, från det att Tyred har bekräftat din beställning via e-post. Vid stora allmänna helger kan leveranstiden bli något längre. Är din order lagd till oss efter klockan 12:00 en vardag så hinner din beställning inte gå iväg samma dag och blir då automatiskt till dagen efter.

Första arbetsdagen räknas alltid dagen efter din order är beställd då upphämtning alltid sker på eftermiddagen, om beställningen är gjord innan 12:00. Är beställningen gjord efter 12:00 så blir det automatiskt ytterligare en dag. Vi ersätter inte leveransförseningar som orsakats av DHL eller Postnord.

Har du som kund köpt produkter från flera olika märken/leverantörer så kan dessa att skickas i separata leveranser. Detta kan innebära att dina produkter levereras vid olika tillfällen.

Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Du som kund måste då meddela oss muntligt eller skriftligt att du vill häva köpet innan godset skickas. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat förs dina pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura så makulerar vi den.

Annan leveransadress än beställarens är fullt möjlig men måste godkännas med mobilt BankId eller om du handlar med kort direkt. Vi kan inte ändra en redan lagd order utan det måste vara en annan leveransadress redan vid beställningen. Om du vet med dig att du har svårt att passa din leverans så kan du med fördel välja att skicka till ett bemannat företag efter deras godkännande.

Ändring av leveransadress är inte möjlig efteråt

Vi samarbetar med de flesta speditörer så som DHL, DPD, Postnord, JetPak, TNT, UPS, FedEx och Schenker för leverans av din beställning. Vi har valt DHL och Postnord som distributörer först och främst  på grund av deras många och spridda utlämningsställen samt deras snabba och trygga leveranser. Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för Er kunder runt om i landet. Däck och kompletta hjul levereras hem till er eller till en företagsadress om detta önskas. 

Vid leveranshinder dvs. om du inte är på plats vid avtalad tid för leverans eller har uppgett felaktig adress i din beställning så debiteras du som kund ett tillägg på 300kr. Den avgiften debiteras i efterskott. Var därför noggrann med att vara på plats vid leverans.

Via din ordersida så har du möjlighet att spåra din beställning. Om dessa varor du beställt är skickade direkt från utlandet så kommer du inte att se någonting på dina sändningsnummer förens PostNord mottagit dessa i Sverige, detta är för att den första biten skickas med DPD för snabba leveranser. Det innebär inte en fördröjning av din leveranstid.

När du som kund mottagit dina varor från PostNord eller DHL ska du ALLTID kontrollera så att alla varor finns med, är korrekta och att det inte blivit några skador under leveransen eller liknande, om så är fallet så ta gärna bilder på skadan samt på det emballage som skyddat varan. Om det är en skada på din vara från oss så MÅSTE det göras en reklamation till chauffören samt till oss. Om detta inte görs kan vi inte ersätta eventuella skador. Reklamation ska göras inom 7 arbetsdagar från den dag du mottagit din vara.

Leverans till dig som monteringsverkstad

Vi samarbetar med DHL, DPD och Postnord för leverans av kundens beställning. Vi har valt DHL och Postnord som distributörer först och främst  på grund av deras många och spridda utlämningsställen samt deras snabba och trygga leveranser. Detta för att vi ska kunna leverera så smidigt och snabbt som möjligt till er monteringsverkstäder.

Som monteringsverkstad är det viktigt att du alltid finns på plats vid leveranstillfälle då leveransen alltid sker utan avisering. 

Vid leveranshinder dvs. om du inte är på plats vid avtalad tid för leverans eller har uppgett felaktig adress i din beställning så debiteras du som monteringsverkstad en kostnad om minst 300kr. Vid upprepade leveranshinder så blir det en individuell kostnad.

När du som monteringsverkstad mottagit varor från PostNord eller DHL ska du ALLTID kontrollera så att alla varor finns med, är korrekta och att det inte blivit några skador under leveransen eller liknande, om så är fallet så ta gärna bilder på skadan samt på det emballage som skyddat varan. Om det är en skada på varan/varorna från oss så MÅSTE det göras en reklamation till chauffören samt till oss. Om detta inte görs kan vi inte ersätta eventuella skador.

Vid ändring av adress eller företagsinformation så är det väldigt viktigt att du kontaktar oss så att vi kan ändra detta i tid så det inte blir problem vid leverans eller kontakt med kunden. Skulle det vara så att ni har gjort en ändring i leveransadress eller annan ändring i företaget så är det du som bli vållande för eventuella kostnader som det kan medföra. Det är alltså viktigt att meddela oss vid eventuella ändringar.

Vid fälgar som ska monteras på bil är det väldigt viktigt att ni alltid kontrollerar så att dessa går att montera utan konstigheter. Viktigt att man alltid roterar fälgarna vid montering, då eventuell skada som skulle kunna uppstå på bil inte kan ersättas av oss. Skulle det vara så att det uppstår problem så måste vi meddelas om detta i oavsett fall innan åtgärder vidtas.

Ångerrätt och retur       

Som kund hos Tyred är din affär inte avslutad förrän du fått hem och godkänt dina varor. 
Du har rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening med mer än 10 arbetsdagar. Förlängd leveranstid som beror på försening hos fraktbolagen reklameras direkt till fraktbolaget. Eventuellt reklamationsnummer ska sedan skickas till oss då vi kan hjälpa till med reklamationen efter anmälan.
Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan men du som kund betalar en returavgift. Returavgiften ska täcka våra verkliga kostnader.

Ångerrätten gäller för alla produkter på hemsidan UTOM de som är personifierade där man gör en specialbeställning enligt kundens önskemål, exempelvis fälgar som bearbetas efter beställning eller beställningsvaror från ex. utlandet.

Frakten när era beställda varor skickas till dig är subventionerad av ditt inköp. Vid retur tillkommer en returkostnad som du som kund står för. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick. Returkostnaden är en fast kostnad på 500kr samt 300kr/st för däck eller fälg och 500kr/st för kompletta hjul samt den ursprungliga frakten. Avgiften baseras på våra verkliga kostnader för frakt, administration och kontroll av varorna som returen medför efter uteblivet köp.

Vissa av våra leverantörer tar även ut 10% av varans pris vid retur vilket vi då även måste göra från er som kund om så är fallet.

Vid köp av mindre än 4st fälgar så är det ej någon returrätt. 

Vid kompletta hjul återbetalas inte monteringskostnaden.

Vid retur ska du alltid kontakta oss först. 

Vill du häva ett köp pga lång leveranstid ska detta alltid meddelas oss skriftligt. 

OBS! EJ Returrätt på däck som har äldre datum, märkta med symbolen "OLD" eller över två år gamla. Inte heller returrätt på produkter som är på kampanj eller utförsäljning och då inte längre tillverkas.

Servicetjänster återbetalas ej.

Vid frågor angående returer, kontakta oss på mail: [email protected] eller via tel. 0491-82050.

Reklamation och fel  

Tyred.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi på Tyred står för returfrakten vid fel/reklamation samt betalar portot tillbaka till dig vid eventuellt byte av vara efter godkänd reklamation. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid Tyred innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på telefon 0491-82050 eller via mail: [email protected]

När du som kund mottagit dina varor från PostNord, DHL, TNT, FedEx, Schenker eller Jetpak kontrollera ALLTID dina varor så att alla varor finns med, är korrekta och att det inte blivit några skador under leveransen eller liknande, om så är fallet så ta gärna bilder på skadan samt på det emballage som skyddat varan. Om det är en skada på din vara från oss så MÅSTE det göras en reklamation till chauffören samt till oss. Om detta inte görs kan vi inte ersätta eventuella skador. Reklamation ska göras inom 7 arbetsdagar från den dag du mottagit din vara.

Skulle det vara något problem med dessa produkter som du har köpt av oss som t.ex. obalans i dina nya kompletta hjul eller liknande så kan vi efter vårt godkännande göra en återbetalning till dig som kund. Vi kan då ersätta dig för en sådan arbetskostnad hos verkstad upp till 150kr/hjul för en ombalansering vilket är en rimlig kostnad. Är det så att du behöver byta däck eller annan produkt på grund av fel så görs detta efter överenskommelse med personal på Tyred.se

Skulle det vara reklamation på däck eller fälg som behöver ersättas på grund av fel på produkten så kan vi inte ersätta monteringskostnader eller tjänst som vi inte har utfört, vi kan däremot ersätta produkten som är köpt kostnadsfritt vid godkänd reklamation. Beslutet om reklamation godkänns eller inte görs av tillverkaren på den produkt som det rör.

Outlöst/vägrat gods  

Om ni som kund inte hämtar ut era varor i tid utan särskilt meddelande till oss på Tyred och varorna går i retur så debiteras ni som kund en avgift på 1000kr/order samt 300kr/däck eller fälg och 600kr/komplett hjul. Lägsta avgift för outlöst sändning är 1500kr samt den initiella fraktkostnaden till dig. Detta gäller när vi har skickat varorna till dig som kund utifrån de uppgifter som du angett. Var därför noggrann med att skriva i rätt telefonnummer och mailadress. 

Får ni en avisering från DHL så är det viktigt att ni löser ut ert gods inom tre dagar från aviseringsdagen annars debiteras en terminalhyra  på 300kr/dag extra. Detta gäller oavsett om ni väljer hemleverans eller att hämta era varor på terminal. Terminalhyran debiteras på er som kund i efterhand. Uppstår det frågor angående frakten så får ni vänligen kontakta oss så att vi kan hjälpa till.  

Force majeure  

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndigheters beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer eller speditörer, fördyrande omständigheter, samt jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi på Tyred befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.  

Tvister

Vid eventuella tvister ska dessa avgöras av svensk domstol enligt svensk lag.  

Villkor Avarda checkout  

Avardas checkout hjälper dig att enkelt genomföra din betalning hos handlare som samarbetar med Avarda. Köpet accepteras som tidigare hos handlaren och betalningen genomförs hos Avarda. I checkouten väljer du det betalningssätt som passar dig bäst. Vilka betalningssätt som erbjuds dig kan variera mellan olika köptillfällen och mellan olika handlare, men också beroende på vår  kreditbedömning. De vanligaste betalningssätten som erbjuds är Faktura, delbetalning, kort och direktbanksbetalning. Nya betalningssätt kan när som helst adderas eller ta bort.  

Genom att använda Avardas checkout godkänner du villkoren för Tyred i Oskarshamn, Avarda samt behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part. 

Användning 
I samband med att du använder dig av Avardas checkout kommer Avarda behöva säkerställa din identitet och därför inhämtas information såsom personnummer, namn och kontaktuppgifter. Väljer du att betala med ett kreditalternativ inhämtas även kreditinformation för att säkerställa din betalningsförmåga. Efter genomgången bedömning av lämnade uppgifter och inhämtad information så uppvisar Avardas checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig vid det aktuella tillfället för det specifika köpet. Villkoren för de olika betalningssätten finns tillgängliga på sidan före ditt val. Vissa betalsätt är förknippade med kostnader enligt villkoren för dessa. När ett köp slutförs via Avardas checkout godkänns att Avarda skall ersätta butiken för det genomförda köpet och Avarda övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du valt så går din betalning till att reglera den fordran Avarda har.  
Avarda innehar samtliga rättigheter till Avarda checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp. Har du tidigare handlat via Avardas checkout och uppgett dina kontaktuppgifter så kan dessa automatiskt förifyllas så fort du angett din e-postadress följt av postnummer. Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat utan annan persons godkännande. Används checkouten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och därmed accepterar villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Missbrukas användningen av Avardas checkout exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter så kan dessa sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan även komma att spärras från framtida användning av Avardas checkout och dess betalningssätt. 

Personuppgifter

Avarda och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig våra betalningssätt på ett så enkelt och smidigt sätt som möjligt. 
Personuppgifterna används i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk, utföra analyser, genomföra kreditbedömning samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Följande är exempel på personuppgifter som behandlas: 

  • Personnummer 
  • Kontaktuppgifter såsom exempelvis namn, adress, epostadress, telefonnummer 
  • Köpinformation såsom exempelvis uppgifter om köpet och dess artiklar, valt betalsätt 
  • Betalningsinformation 5. Finansiell information såsom exempelvis inkomst och betalningsanmärkningar 
  • Information om din dator såsom exempelvis IP-nummer, webbläsare 
  • Allmän information tillgänglig på internet Avarda kan använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. 

Avarda kan även komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom den koncern som Avarda ingår i. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den handlare där du gjort ditt inköp. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Avarda är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter. Genom att använda Avardas checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här. Rätten för dig att använda Avarda checkout kvarstår tills dess att någon av parterna säger upp den. Sådan uppsägning har omedelbar effekt men påverkar inte villkor och skyldigheter för redan genomförda köp samt obetalda skulder. 

Cookies

Avarda checkout använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Avardas server och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Avarda använder cookies bl a i syfte att anpassa Avardas checkout efter dig och dina preferenser samt för analyser av hur vår webbplats används. Genom att använda Avardas checkout godkänner du användningen av cookies. 

Ansvarsbegränsning

Avarda godkänner eller kontrollerar inte någon tredje parts webbplats och ansvarar inte på något sätt för deras innehåll. Utöver vad som följer av villkoren eller tvingande konsumenträttslig lagstiftning ansvarar Avarda inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats av användningen av Avardas checkout. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol.