Under högsäsong eller semestertider v26-v32 så kan svarstiderna på mail och telefon vara längre, detta pga att det är väldigt mycket kunder som behöver hjälp (högöäsong) eller mindre personal under denna tid (semestertider). Vi svarar dock givetvis så snart vi kan. Ett tips är att maila in till oss istället för att ringa. Det går många gånger snabbare när man får frågan på mail istället för ett samtal, om det inte är en väldigt snabb fråga vill säga.
Vardagar 10:00 - 16:00. Lunch 11:30 - 13:30
Vardagar 08:00 - 17:00. Lunch 12:00 - 13:00
Vardagar 08:00 - 17:00. Lunch 12:00 - 13:00
Sveriges nationaldag 6/6 - Stängt
Nedan förklarar vi de vanligaste frågorna som vi får av er kunder. I de flesta av fallen så kan ni läsa er till det svar som ni söker utan att ni faktiskt behöver kontakta oss.
Så fort du fått ett sändningsnummer på din ordersida så kan du följa din order. Du hittar er orderstatus på mina sidor, där kan man även se mer information som t.ex. orderhistorik, det betalalternativ man har valt samt faktura och leveransadress.
Det finns egentligen tre svar på den här frågan. Det första är att din order inte är godkänd ännu, då det varit helg eller att något i ordern inte passar. Vi behöver komma i kontakt med dig först.
Det andra är att din sändning kommer från en leverantör utanför Sverige och först när sändningen når den svenska gränsen, så får du ett sändningsnummer som du kan följa.
Det tredje är att något gått snett vid din beställning och då har du troligen inte heller fått en orderbekräftelse. Meddela kundtjänst så hjälper vi dig gärna.
Ja, det går alltid bra men det krävs då att du godkänner ditt köp med BankID eller om du betalar din order direkt med ett betalkort i kassan.
Nej, vi kan tyvärr inte styra över fraktbolagen. Du kommer alltid att få någon slags avisering via telefon, sms eller mail men det beror helt och hållet på vilken speditör som levererar och det kan även skilja från ort till ort. Det är mycket viktigt att du finns på plats för att ta emot ditt gods efter godkänd avisering annars kan du få ett tillägg på 300 kr för leveranshinder. För att underlätta din leverans kan du beställa dina varor direkt till någon av våra verkstäder som vi samarbetar med eller välja en leveransadress som är bemannad dagtid. I vissa fall kan man även komma överens med speditören om hämtning på terminal.
Ja, du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag men för att slippa ev. returavgifter så går det bra så länge inte din order redan är bearbetad/skickad. Kontakta alltid kundtjänst via telefon eller mail så fort du kan.
Det beror på att man har olika antal fälgar eller däck i varukorgen eller att diametern inte stämmer överens. Är det staggered fitment (bredare hjul bak) eller fälgar med rotationsriktning så är det bäst att välja montering på två av hjulen först och sedan lägga till de andra två i varukorgen och göra det en gång till. Vi kan självklart lösa det här åt dig om du kontaktar kundtjänst. Vi kan då göra en specialorder som vi sedan skickar till dig. Det kan innebära en något längre leveranstid. Kontakta oss gärna, så löser vi det så bra vi kan.
Vi på Tyred har haft verkstad med däck och fälgar sedan 1992 och har en stor kunskap och en branscherfarenhet som vi gärna delar med oss av. Om du önskar en personlig service vad gäller våra produkter eller din order, tveka inte att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!
Med vänlig hälsning, personalen på Tyred
Tänk på att beskriva din fråga eller mail till oss så utförligt du kan, på så sätt så kan vi hjälpa dig snabbast möjliga sätt. Vi försöker alltid att svara på mail inom 24h från och med att ditt mail har kommit in till oss. När det är högsäsong kan det vara svårt att komma i kontakt med oss via telefon då det är så många som ringer. Så ett bra utformat mail är nästan alltid bättre och går då många gånger snabbare.